sunnuntai 10. marraskuuta 2019

Viitakon kissala lopettaa kasvatustoiminnan toistaiseksi muuttuneen elämäntilanteen vuoksi


Hei taas ja anteeksi, että kissalan sivuilla ei ole ollut pitkään aikaan päivityksiä.

Tämä vuosi on ollut kiirettä täynnä, koska kasvattaja väitteli tohtoriksi ja nyt on varmistunut, että työt vievät tämän perheen rapakon taakse Kanadaan ainakin vuodeksi luultavasti jopa pariksi, kolmeksi vuodeksi. Olen nyt joutunut vahvasti puntaroimaan kasvatustoimintaani, koska siihen tulisi vääjäämättä tauko ulkomailla ollessani.

Kasvatukseni tarkoituksena on ollut kasvattaa standardin mukaisia, vain siamilaisia sukutaulussaan olevia kissoja, mutta ennenkaikkea mahdollisimman terveitä kissoja. Valitettavasti olen kasvattajana kohdannut hirmuisen paljon vastoinkäymisiä ja olen päättänyt lopettaa kasvatustoiminnan, koska sain kuulla suru-uutisen eräästä kasvatistani, jolle on kehittynyt siamilaisissa yllättävän usein esiintyvä nuoren kissan lymfooma. Lyhyen kasvatusurani aikana tämä on jo toinen tapaus kun kasvattini kohtaa tämän hirveän sairauden, johon on hyin huono selviytymisennuste. Tämän lisäksi tämä kasvattini tulee eri sukulinjasta kun edellinen lymfoomatapaus, ja nykyisessä ainokaisessa kasvatuskissassani nämä molemmat linjat ovat yhdessä. Suurella todennäköisyydellä nämä molemmat lymfoomatapaukset ovat pelkkää huonoa tuuria, mutta kaikkien vastoinkäymisteni takia tämä oli minulle nyt viimeinen takaisku. Minulla on itselläni ollut lymfoomaan sairastunut kissa ja sen takia tiedän omakohtaisesti kuinka hirveä tuo sairaus on, enkä halua ottaa sitä riskiä, että se kulkee omissa kasvatuslinjoissani eteenpäin.

Tämän vuoksi pyrin etsimään uuden kodin kilpikonnanaamio siamilaiselle Viitakon Hortensialle, jolla minun piti jatkaa kasvatustoimintaani. Hortensia eli Viuhti on hyvin eläväinen tapaus, joka rakastaa hakea leluja ja haluaa olla kaikessa mukana. Jos kiinnostuit tai tiedät jonkun, joka voisi olla kiinnostunut Viuhtista, ota yhteyttä. Rahaa tärkeämpää on löytää ihana koti tälle iloiselle riekkujalle. Koska kissa on elänyt aina toisen kissojen kanssa ehtona on, että uudessa kodissa on kissaseuraa.

Viitakon Hortensia eli Viuhti

Haluan sanoa kaikille kasvattini omistamille perheille kiitokset siitä, että ovat tarjonneet mahtavat kodit kasvatteilleni ja että onneksi olen löytänyt niin hyvät ihmiset, jotka esteettömästi rakastavat kissojaan. Haluan jatkossakin saada kuulumisia kasvateiltani ja ongelmien ilmaantuessa minuun voi olla yhteydessä ja autan parhaani mukaan.

Tämä on hyvin haikeaa ja surullista, mutta samaan aikaan tiedän, että itseni kannalta tämä on paras ratkaisu. Kiitos kaikille kissakavereilleni ihanasta tuesta ja uskomattomasta määrästä tietoa, jota olen saanut näiden vuosien aikana. Erityisesti haluan kiittää Eija Siikiä ja Krista Jännäriä, jotka ovat auttaneet minua omassa kasvatustoiminnassani hirvittävän paljon.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti